Rollupy to dziś zdecydowanie jedna z ciekawszych i najefektowniejszych form reklamy. Nic dziwnego. Są dość tanie, odporne na uszkodzenia mechaniczne, łatwe do złożenia i rozłożenia. Jeśli zaprojektujemy je profesjonalnie, wówczas będą bardzo skutecznym nośnikiem informacji. Jak zatem to zrobić? Które elementy w szczególności uwzględnić, aby odbiorca zwrócił uwagę na gotowy wydruk rollupów?

Chwytliwy slogan połową sukcesu

Warto wymyślić hasła, które łatwo skojarzy się z konkretnym produktem czy reklamowaną usługą. I nie powinien być to slogan skomplikowany, a prosty i jednocześnie oryginalny jak kreatywny nagłówek w popularnym czasopiśmie. Wpadający w ucho po przeczytaniu, pozostający w pamięci na długo. Ważne, aby zachęcił klienta na zapoznanie się z resztą oferty reklamowej.

Postaw na czytelność i zwięzłość

Projektując profesjonalny rollup nie rozpisujmy się. Wszystko ma być przejrzyste, krótkie i uporządkowane – tak, aby przeczytanie całości zajęło kilkanaście sekund. Rollup musi być widoczny z daleka, więc tekst, który na nim umieszczamy, nie może mieć za małych napisów – wybieramy tradycyjną czcionkę, ograniczoną do tylko dwóch, ewentualnie trzech rodzajów. Warto też, by owa treść była odpowiednio rozmieszczona w swojej hierarchii znaczenia. Na wysokości oczu niech znajdują się te najbardziej istotne informacje, a na samej górze np. logo firmy. Natomiast wszelkie dane kontaktowe: adres e-mail, nazwę strony internetowej, numer telefonu oraz odnośniki do profili w mediach społecznościowych (Facebook ma dziś wielką siłę oddziaływania) wystarczy umieścić w dolnej części.

Wymiary i jakość grafik

O tym również nie zapominajmy. Ogromne wymiary, jakie ma wydruk rollupów, powodują, że używane na nich grafiki muszą być naprawdę wysokiej jakości. Ich rozdzielczość powinna więc wynosić co najmniej 300dpi. W innym wypadku będzie rządzić „pikseloza”. Jeżeli takowych własnych fotografii nie mamy, a nie chcemy wkomponować czegoś o kiepskiej jakości, to oczywiście możemy odnaleźć gotowce, np. w serwisie stockowym (wirtualnej bazie fotografii).

Te wszystkie porady sprawią, że bez problemu zaprojektujemy profesjonalny rollup i zainteresujemy nim potencjalnego klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eight + 12 =