Zakupy internetowe są poważną alternatywa dla zwykłych zakupów. Są wygodne i przede wszystkim dostępne stale o każdej porze. Często robiąc zakupy w internecie zapominamy o podstawowych środkach ostrożności. Nie czytamy opinii na temat sklepu lub sprzedającego, wabi nas podejrzanie niska cena, lub za bardzo ufamy internetowi zapominając że nie wiemy kto jest po drugiej stronie.

Najczęstszym problemem zgłaszanym przez internautów jest niedotarcie paczki. Co zrobić gdy paczka nie dotarła?

Skontaktuj się ze sprzedawcą, być może wina leży po stronie poczty lub kuriera. Jeżeli sprzedawca posiada dokument nadania paczki powinien udać się z nim do placówki w której została nadana paczka i wyjaśniać zajście. Jeżeli ze sprzedającym nie ma kontaktu, upewnij się że wiadomości nie znalazły się przypadkiem w folderze SPAM. Jeśli zakupy były robione za pośrednictwem serwisów aukcyjnych lub serwisów z ogłoszeniami warto zwrócić się o pomoc do właściciela serwisu. Duże portale aukcyjne jak np. eBay lub Allegro posiadają różne programy ochrony dla swoich klientów. Serwisy transakcyjne jak np. PayPal również posiadają programy ochrony dla swoich klientów. Jeśli zakupy były robione przez sklep internetowy możesz zawiadomić policję o przestępstwie.

Drugim najczęstszym problemem jest towar który dotarł ale okazał się wadliwy.W takim przypadku należy skontaktować się za sprzedawcą. Wadliwy towar można wymienić lub oddać i uzyskać zwrot pieniędzy. Często odesłać paczkę musimy na własny koszt.Warto, zawsze przed zrobieniem zakupów najpierw sprawdzić opinie o sklepie lub sprzedającym. Może to uchronić cię przed powyższymi problemami. Bezpieczeństwo transakcji internetowych na pewno podnosi tez korzystanie z serwisów transakcyjnych, gdzie nasze pieniądze są ubezpieczone. Warto tez dokładnie czytać opis przedmiotu i zapoznawać się z niechętnie przez nas czytanymi regulaminami.