Organizacja wesela to operacja logistyczna wymagająca wiele cierpliwości, doskonałych umiejętności menadżerskich, umiejętności podejmowania decyzji i doświadczenia. Każdy, kto musiał choć raz w życiu uczestniczyć w organizacji wesela, szczególnie dużego, wie, jaki to problem. Chcemy przecież, aby wszyscy goście byli zadowoleni, a ten dzień był najpiękniejszy w naszym życiu. O czym więc należy pamiętać przed organizacją wesela?

Zacznijmy od formalności. Wiele par zostawia to na ostatnią chwilę i może się okazać, że przed samym ślubem będzie zamieszanie. Musimy najpierw w kościele ustalić datę ślubu, załatwić odpisy aktów chrztu, zapowiedzi na msze i nauki przedmałżeńskie. Dobrze to załatwić nawet na rok, półtora przed ślubem. Jednocześnie od razu szukamy sali weselnej. Mimo, że jest ich mnóstwo, rezerwacje w tych najlepszych miejscach dokonywane są z dwu, a nawet trzyletnim wyprzedzeniem.

A teraz zaproszenia. Zamówienie i wykonanie chwilę trwa, więc szybko się decydujmy! Gości należy zaprosić na kilka miesięcy przed ślubem, by zdążyli się do tego dnia przygotować. Następnie przychodzi pora na suknię ślubną. Garnitur można załatwić później, ale wybór sukni na pewno zajmie nam więcej czasu, a same jej uszycie i dopasowanie to kolejne miesiące. Kolejne kwestie nie cierpiące zwłoki to fotograf, operator kamery oraz zespół muzyczny czy DJ.

Oczywiście zawsze możemy załatwić wszystko na ostatnią chwilę, ale jeśli zależy nam na najlepszej jakości i porównaniu kilku opcji, musimy zająć się tym odpowiednio wcześniej. Kwiaty, dekoracja kościoła, sali weselnej i samochodu to dodatkowe kwestie wymagające wcześniejszego załatwienia. Wynajem samochodu/czy pojazdu, również powinniśmy odhaczyć na kilka miesięcy przed weselem. Oczywiście po drodze pojawi się jeszcze wiele innych spraw do załatwienia, wiec wszystko dokładnie rozplanujmy, by nie mieć żadnych problemów na kilka dni przed ślubem.

Marzy Ci się ślub jak z bajki? Zobacz gdzie gwiazdy urządzały swoje wesela.

Najsławniejsi celebryci i ich wesela w pałacach.