Mianem miednicy określa się specjalny zespół kości, połączony stawami, tworzący obręcz miedniczą. Jest ona bardzo ważnym elementem w układzie szkieletowym człowieka, gdyż utrzymuje ciężar górnych partii ciała, przenosząc go na jedną lub drugą kończynę. W przypadku kobiet pełni ona również szczególną funkcję w trakcie ciąży i porodu, tworząc swego rodzaju ochronę dla macicy i rozwijającego się w niej dziecka.

Jak dbać o obręcz miednicy?

W ujęciu ogólnym budowa kości miednicy to połączenie dwóch kości miednicznych z kością krzyżową. Natomiast każda z kości miednicznych składa się z kości biodrowej, kulszowej oraz łonowej. Za stabilne funkcjonowanie całego układu kostnego miednicy odpowiada sieć mięśni i ścięgien, szczególnie tych wyścielających dno miednicy. Układają się one warstwami, spełniając jednocześnie funkcję podtrzymującą dla narządów wewnętrznych, jak pęcherz, macica czy odbyt. Dla właściwego funkcjonowania kości miednicy istotne jest utrzymanie w dobrej kondycji mięśni tworzących dno miednicy. W tym celu warto regularnie wykonywać trening mięśni dna miednicy.

Trening mięśni dna miednicy – jak wykonywać właściwie?

Jak w przypadku każdego rodzaju treningu, żeby przyniósł oczekiwane efekty, musi być wykonywany we właściwy sposób oraz regularnie. Jednym z prostszych ćwiczeń jest napinanie mięśni zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej czy leżącej. Napinanie mięśni należy połączyć odpowiednio z wdechem i wydechem. I tak, napinając mięśnie „zamykamy” ujścia naszego ciała (cewkę moczową, pochwę i odbyt) dokonując w tym czasie wydechu. Następnie robiąc wdech, rozluźniamy mięśnie. Skoordynowanie napinania mięśni wraz z oddychaniem nie należy do najłatwiejszych, lecz regularne ćwiczenia sprawią, że w krótkim czasie opanuje się tę umiejętność.

Ćwiczenia mięśni dna miednice nie są skomplikowane, lecz warto wykonywać je pod okiem specjalisty. Na stronie https://www.beckenboden.com/pl można dokonać zakupu książki, gdzie wszystko jest wytłumaczone przez ekspertów w tej dziedzinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × 3 =