Po co wykonuje się zdjęcia korporacyjne? Na czym tak właściwie polegają takie fotografie i co warto na nich umieścić, a także po co? Zapoznaj się z najważniejszymi informacjami, aby nie popełnić błędów.

Po co właściwie potrzebna jest fotografia korporacyjna i biznesowa? Czy ona w czymkolwiek pomaga czy może wręcz przeciwnie? Zobacz, dlaczego wiele firm przekonuje się do przedstawiania sylwetek swoich pracowników i inwestują w profesjonalne zdjęcia, które pomagają w tworzeniu wizerunku i podnoszą konkurencyjność samej firmy! Wbrew pozorom, tego typu zdjęcia potrafią wiele zmienić i dać samej firmie.

Piotr Piątek - Fotografia biznesowa i korporacyjna

„Klienci zwracają się do nas z prośbą nie tylko o wykonanie zdjęć sylwetek swoich pracowników, są to tak zwane zdjęcia portretowe biznesowe. Każdy jest odpowiednio stylizowany wedle obowiązującego dress code’u w firmie. Czasami ubierają się na galowo – w garnitury, garsonki, białe koszule, innym razem stawiają na luz, koszulki, t-shirty i tym podobne rzeczy. Naturalnie każda branża wymaga innego podejścia. Jednak nie tylko robimy portrety, ale również zdjęcia całej firmy – biura, sali konferencyjnej bądź uczestniczymy w różnych wydarzeniach – seminaria, wykłady, targi, wszystko to, czym można się później pochwalić na stronie czy w branży.”

Wiele firm tworzy zdjęcia swoich nowych pracowników, aby chwalić się też w branży kogo się pozyskało do swojego biura. Szczególnie jest to praktykowane na wysokich stanowiskach – managerów, dyrektorów. Wówczas pojawiają się często informacje w mediach o tym, że dana osoba przejęła takie stanowisko w firmie i będzie odpowiedzialna za takie i inne obszary czy klientów. Jest to celowy zabieg, który ma na celu nie tylko poinformowanie konkurencji „my go/ją mamy”, ale również samych klientów, że pracują u nas profesjonaliści.

Dlatego warto czasami zainwestować w takie zdjęcia, aby przedstawiać wizerunek osób, które odpowiadają w firmie za dane obszary. Klient, szczególnie zdalny widzi ich, tworzy więź, wiedząc jak każdy wygląda i bardziej przywiązuje się do firmy. Ufa jej, chce tam zostać i dalej współpracować, wysyłając kolejne zlecenia.

Piotr Piątek - Fotografia biznesowa i korporacyjna