Każda zajmująca się handlem osoba wie, że nie wystarczy tylko wystawić coś na sprzedaż, aby znaleźli się tego samego dnia klienci. Niezbędne są pewne działania promocyjne, które zainteresują potencjalnych chętnych. Ostatnimi czasy bardzo popularne stały się materiały POS. Co warto o nich wiedzieć?

Czym są materiały POS?

Materiały POS to inaczej reklamy drukowane, które umieszczane są w punkcie sprzedaży (z j. ang – point of sale). Charakteryzują się tym, że funkcjonują poza środkami masowego przekazu, a więc nie znajdzie się ich w telewizji, radiu lub gazetach, a jedynie bezpośrednio w sklepie. Reklamy tego rodzaju skierowane są bezpośrednio do klienta detalicznego w chwili, gdy dokonuje on w sklepie zakupów.

Do czego najczęściej wykorzystuje się materiały POS?

Jaki jest cel stosowania materiałów POS? Chodzi w tym wypadku oczywiście o to, aby zwiększyć sprzedaż. Jak to się jednak konkretnie dzieje? Klienci, widząc przed sobą odpowiednie rodzaje materiałów POS są bardziej skłonni do kupienia danego produktu. Materiały POS nie tylko przyciągają uwagę, lecz również są w stanie w niezwykle skuteczny sposób wpłynąć na decyzje zakupowe. Mogą przyczynić się do powstania świadomości o istnieniu danej marki, mogą wywołać uczucie zaufania względem niej, a także mogą spowodować, że będzie postrzegana jako ekskluzywna i prestiżowa. Wszystko to może skłonić klienta do sięgnięcia po dany produkt i jego zakupienie.

Materiały POS rodzaje

Jeśli chce się wykorzystywać we własnym sklepie materiały POS warto się dowiedzieć, jakie są ich rodzaje, a także jak się je powinno dobierać. Na co więc należy zwracać uwagę?

Podstawową sprawą, o której należy się dowiedzieć, to jakie są rodzaje takich materiałów. A tych jak się okazuje, jest naprawdę sporo, ponieważ zainwestować można w różnego rodzaju standy na blat, kiwaki, flagietki czy też bociany podłogowe, a nawet w degustatory.

Jak się natomiast powinno wybierać takie materiały?

Najważniejsze jest to, aby były one dobrze widoczne w sklepie, dzięki czemu będzie się miało pewność, że klienci zwrócą na nie uwagę. Co więcej, powinny one być spójne z ogólną aranżacją przestrzeni handlowej, a także muszą być maksymalnie czytelne, aby po pierwszym rzucie oka przez klienta wiedział on, z czym ma do czynienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

eighteen − seventeen =