Bodypump to nowa specyficzna forma ćwiczeń ze sztangami, angażuje ona ludzi bardziej niż ćwiczenia na siłowni. Polega na wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń pokazanych przez trenera, a wszystko dzieje się w energiczny rytm muzyki. Te zajęcia wpływają na zwiększenie i zaangażowanie wszystkich partii mięśni.

Jakie wyróżniamy rodzaje sztang?

Sztangi to akcesoria fitness, szczególnie popularne w ćwiczeniach mężczyzn. Ich rozmiary i rodzaje są różne. Sztanga składa się z trzech głównych części – gryfu, obciążników i zacisków

Rodzaje gryfów:

  • Gryf prosty – stalowy prosty drążek.
  • Gryf łamany – jest to powyginany pręt.
  • Kratownica – to odmiana gryfu do ćwiczenia mięśni tricepsów i bicepsów.

Gryfy proste olimpijskie od Apus Sports

Obciążenia:

Obciążniki to stalowe krążki z otworem w środku. Wkłada się je na gryf po obu jego stronach, oznaczone są one kolorami.

  • Duże krążki o średnicy 450 mm to: 25 kg – czerwony, 20 kg – niebieski, 15 kg – żółty, 10 kg – zielony.
  • Małe obciążniki: 5 kg – biały, 2,5 kg – czerwony, 2 kg – niebieski, 1 kg – zielony, 0,5 kg – biały.
  • W trójboju siłowym dodatkowo stosowany jest obciążnik w kolorze białym o wadze 50 kg.

Jakie są efekty?

Twoje zajęcia następują wtedy kiedy Ty tego chcesz i za każdym razem odpowiedni ciężar wybierany jest do Twojej kondycji i chęci. Wybierając większe ciężary prowadzimy do większej hipertrofii włókien, czyli również uwidocznienia mięśni, oraz dużego spalania tłuszczy. Nasze efekty to przede wszystkim: wzrost kondycji, małe podkreślenie mięśni, wzrost wytrzymałości. Spalenie nadmiernych kalorii, poprawa metabolizmu i samopoczucia, wzrost energii. Trzeba oczywiście pamiętać, że korzyści z ćwiczeń jest wiele, jednak występują również minusy zajęć typu bodypump. Zajęcia te prowadzone są pod okiem trenera, jednakże często nie jest możliwe zweryfikowanie odpowiedniej techniki ćwiczeń u każdego z uczestników. Skutkować to może przykrymi kontuzjami lub uszkodzeniami aparatu ruchu.

Jak wyglądają takie zajęcia?

Zajęcia te odbywają się w grupach na sali treningowej, ćwiczenia wykonuje się z obciążeniem, zwłaszcza ze sztangą, której ciężar dopasowany jest do każdego uczestnika indywidualnie. Jeśli nasze mięśnie zaczną nabierać siły, można stopniowo zwiększać ciężar. Serie ćwiczeń Body pump wykonywane są kolejno po sobie, w wielu różnych ciekawych, ale przede wszystkim angażujących każdą partię mięśniową – sekwencjach siłowych. Trening Body pump wykonywany jest przy muzyce, w rytm której przeprowadzane są całe ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

one × five =